Sunday, February 27

Chevy Spark - un moft atractiv

4 comments:
wm_IGP3020

Cele mai frumoase amintiri din calatorii le am alaturi de prima mea masina, un Matiz albastru-metalizat cu floricele frumoase pe el :) La sfarsitul anilor de facultate in care adunasem mii de km cu trenul in aproape toata tara, ideea de a avea un astfel de model care sa imi ofere libertatea orarului si a traseelor in calatorie devenea din ce in ce mai realizabila.
Scoala de soferi cu tot cu examen s-a finalizat in max 1 luna dupa care ai mei mi-au facut aceasta bucurie ajutandu-ma sa realizez achizitia. Am cumparat masina la aprox 36 de mii km intr-o stare grozava de la .. tot un politehnist :)), cu acesti bani el urma sa isi cumpere un Megane RS ceea ce a si facut.

Dupa licenta soselele tarii au devenit terenul nostru "de joaca", in cateva saptamani Matizul ne-a plimbat din cele mai nordice zone ale Maramuresului pana in podisurile inalte ale Dobrogei sau serpentinele din Poiana Brasov. Pentru doi oameni a fost mijlocul de deplasare optim, avand un consum intre 4,5-5 extraurban si chiar daca rucsacii nu incapeau integral in portbagaj, bancheta din spate purta restul bagajelor cu placere :D
Printre momentele amuzante cu buburuza albastra se afla si cel in care dadeam muzica nu foarte tare iar cele 4 difuzoare decente Xplod transmiteau vibratii in usi incat oglinzile laterate deveneau aproape inutilizabile :D

Si asa ne-am plimbat cu Matizelu cam toata tara, iar cand a venit timpul service-ului am ramas uimit sa constat ca in afara de filtre si ulei nu am avut absolut nimic altceva de schimbat la el. (elemente de directie sau suspensie). Este o masina ieftina, fiabila si rezistenta pt o viteza recomandata de 100-110 km/h. Ca sa nu neglijam cascadorii rasului de pe sosele trebuie sa mentionez ca masina poate atinge si 140 km/h dar stabilitatea directiei este afectata cu atat mai mult cu cat intervin factori externi precum vant sau masini de tonaj mare ce vin din contrasens cu viteza, iar siguranta soferului si a pasagerilor devine incerta.

Plecand la drum cu noul Chevy Spark emotia anilor de studentie mi-a revenit in suflet. Modelul testat (LT) are un motor voinic de 1,2 16V - 81 CP o cutie manuala cu 5 trepte si o multitudine de dotari precum ESP, Climatronic, 6 airbaguri, 4 difuzoare, Radio-CD-MP3 cu Aux in si USB, CB, Volan si schimbator imbracate in piele, iar lista continua. Un pic cam mult pentru un Matiz mai evoluat, dar avand in vedere pretul de 11.101 E optiunile pot fi un motiv justificabil pentru cei ce vor sa o faca cadou sotiei sau sunt doar fermecati de frumusetea modelului.

Nu s-au schimbat multe de la primul model, garda la sol a ramas cam aceeasi, stabilitatea s-a imbunatatit un pic, iar puterea motorului de 1,2 fata de cel al primului model de 800 cmc face o usoara diferenta desi cea esentiala ramane in dotarile ce sporesc siguranta (ABS, ESP si cele 6 airbaguri). Nu este de neglijat nici servodirectia care pe mine personal nu m-a lasat nici un moment sa uit ca sunt la volanul unei buburuze. Linia modelului initial s-a pastrat insistent chiar daca lucrurile au evoluat din motive de marketing sau siguranta.

wm_IGP3075

Se pare ca elementele principale precum pret de achizitie mic si costuri de intretinere reduse ce erau asimilate de catre posesori sau pasionati conceptului de Matiz tind sa devina amintiri si asta pentru ca desi Spark este o masina de oras economica cu elemente ce atrag priviri si trezesc invidii, pentru pretul de achizitie masinuta poate fi considerata un moft frumos sau ..un cadou :)

wm_IGP3039

Mai multe fotografii (ctrl + click) :















Tuesday, February 22

Dobrogea de Nord, partea 2

No comments:
Povestea primei parti a road-tripului duminical din Dobrogea de Nord continua de aceasta data predominant in imagini.

Intr-o zi friguroasa dar cu soare, in care vantul taios nu ne lasa sa tinem aparatele de fotografiat mult timp in mana a facut ca atmosfera sa fie foarte clara reprezentand un avantaj pentru fotografii.

1.

wm_IGP2738 copy

2.

wm_IGP2693 copy

3.

wm_IGP2727 copy

4.

wm_IGP2750 copy

5.

wm_IGP2728 copy

6.

wm_IGP2736 copy

7.

wm_IGP2735 copy

8.

wm_IGP2745 copy

9.

wm_IGP2765 copy

10.

WM_IGP2773

Friday, February 18

Noul Kia SOUL - SUV cu atitudine

No comments:
Definit a fiind entry-level-ul gamei SUV, coreenii de la Kia vin cu o oferta interesanta atat pentru cei ce nu se simteau atrasi pana la acest moment de aceasta clasa cat si pentru cei ce erau la o oferta distanta de a deveni posesori ai unui Sports Utility Vehicle.

Este prezentata ca fiind o masina foarte sigura avand in dotarea standard 6 airbaguri, ABS, ESC si alte optiuni precum AC, sistem de sunet performant, conexiuni AUX si USB. Ce m-a entuziasmat pe mine este ca oferta vine cu 7 ani garantie!

In stadiul incipient al review-ului mi-a fost dificil sa imi fac o idee simpla si clara despre Kia Soul intrucat este un autoturism nonconformist avand insumate mai multe stiluri vizuale in acelasi pachet, iar tinuta de drum este cu totul altceva decat sugereaza designul la prima vedere.

Daca inainte sa urci in ea iti lasa impresia unui SUV adresat familistilor carora le place sa retraiasca in concediu emotiile curbelor taiate in conditii de siguranta pe Transfagarasan; atunci cand m-am suit la volan elementele interiorului m-au trimis cu gandul in cu totul alta parte. Intrucat masina vine cu un sistem audio cu 6 difuzoare (4 in usi (cu 2 tweetere), 1 in partea superioara a consolei centrale plus subwoofer in portbagaj), linie de leduri ce inconjoara difuzoarele din fata care se aprinde in tandem cu bass-ul, o consola indeajuns de cool cu aux-in, usb, control pe volan, toate astea plus cateva spatii de depozitare te duc la gandul ca acea masina ce trebuie sa contina un grup de prieteni voiosi ce gonesc in drum spre mare cu placa de surf deasupra.

Pentru clasicii convinsi vestea buna e ca toate aceste detalii sfidatoare la adresa atitudinii lor sobre pot fi ignorate pentru ca atmosfera poate fi redata pana la urma si de imitatia de piele partiala de pe consola usilor in timp ce priviti limita de viteza prin ecranele a caror margine cromata iti readuc permanent in fata stilul clasic. Scaunele au si ele o forma interesanta, pot fi cele ce iti dau incredere in tine atunci cand abordezi drumurile dintr-o provinciae bavareza in viteza sau poti sta relaxat pe melodiile Creedence Clearwater precum un sofer pe care nu il mai surprinde nimic.

Din pacate pentru cei din urma constructorii au proiectat o tinuta de drum sportiva., iar masina surprinde constant. Desi cei de pe bancheta au pierdut de mult numarul zdruncinaturilor datorate suspensilor foarte tari, soferul este in extaz pentru ca directia electrica este una destul de inteligenta, volanul se intareste atunci cand trebuie, iar masina raspunde la comenzi neasteptat de bine. Nu te lasa sa uiti ca esti la volan, te indeamna la o implicare activa si iti poti redefini stilul relaxat de condus.

Comenzile sunt puse intr-o ordine logica si foarte accesibila soferului ce nu trebuie sa acorde prea multa atentie cautand butonul vreunei functii de altfel simple.

Aceasta masina necesita o atitudine pozitiva, altfel risti sa fii deranjat de detalii neconcordante precum ecranele cromate versus difuzorul mare pus in mijlocul bordului. Trebuie sa fii flexibil si energic, in interior trebuie sa fie atmosfera, ai restul elementelor necesare la indemana. E o masina cool, tinereasca, iar cat de economica este veti concluziona voi in detaliile tehnice modelului testat (1.6 GSL - Benzina) :

Motor
Capacitate cilindrica
1591
Putere maxima (CP / rpm)
124 / 6.300
Cuplu maxim (Nm / rpm)
156 / 4.200
Transmisie
MT
Suspensie fata
McPherson w/coiil spring & Gas shock absorber
Suspensie spate
Torsion axle & Gas shock absorber
Emisii CO2 (g/km)
Euro 4






Dimensiuni
Lungime, Latime, Inaltime (mm)
4105 / 1785 / 1610
Ampatament (mm)
2550
Ecartament fata / spate (mm)
1570 / 1575
Capacitate rezervor (litri)
48
Volum portbagaj (l)
340

Performante - Cutie manuala
Viteza maxima km/h
178
Acceleratie 0 - 100 km/h (s)
11




Consumuri
Combustibil
Benzina
Ciclu urban / extra urban / mixt (l/100 km)
7.9 / 5.7 / 6.5
Emisii CO2 (g/km)
153

Desigur, exista si o alternativa Diesel (1.6 DSL) :

Motor
Capacitate cilindrica
1582
Putere maxima (CP / rpm)
115 / 4.000
Cuplu maxim (Nm / rpm)
260 / 1.900~2750
Transmisie
MT
Suspensie fata
McPherson w/coiil spring & Gas shock absorber
Suspensie spate
Torsion axle & Gas shock absorber
Emisii CO2 (g/km)
Euro 4


Dimensiuni
Lungime, Latime, Inaltime (mm)
4105 / 1785 / 1610
Ampatament (mm)
2550
Ecartament fata / spate (mm)
1570 / 1575
Capacitate rezervor (litri)
48
Volum portbagaj (l)
340
Performante - Cutie manuala
Viteza maxima km/h
178
Acceleratie 0 - 100 km/h (s)
11.6


Consumuri
Combustibil
Diesel
Ciclu urban / extra urban / mixt (l/100 km)
6.3 / 4.6 / 5.2
Emisii CO2 (g/km)
137
1.

_IGP2918

2.

_IGP2917

3.

_IGP2975

4.

_IGP2999

5.

_IGP2931

6.

_IGP2943

Mai multe fotografii (ctrl + click) :


























-----




Monday, February 14

Dobrogea de Nord

2 comments:
Judetul Constanta nu inseamna mereu litoralul Marii Negre ci si chei, mici abrupturi stancoase sau pesteri ascunse in micile diedre de calcar. La coborarea dintre Targusor si Cheia, Cheile dobrogei pot fi locul unde poti face o pauza binemeritata a vreunui traseu lung cu masina sau doar sa iti odihnesti ochii si mintea printre formatiunile stancoase interesante (nu incercati asta in duminicile verii sau sarbatori ca nu veti realiza decat auditia topului de muzica orientala a miticilor).

Daca este duminica, atunci e incursiune in natura! Asa am judecat si in acea zi frumoasa cand ideea de a ajunge la mare iarna s-a trasformat intr-un drum catre destinatie pe o ruta draga mie si anume prin Cheile Dobrogei. Copacii carora le inghetasera ramurile in zilele anterioare acum se dezghetau sub soarele puternic si vantul cald ce din chei spre eoliane isi croia drum sinuos. Din nou, drumuri pustii si o atmosfera de calatorie in notele lui Yann, ziua ce s-a incheiat cu spectacolul unui apus superb reflectat pe gheata lacului de la Petromidia.

1.

Rezervatia Cheile Dobrogei este situata in judetul Constanta si se intinde pe o suprafata de 285 de hectare. În Peştera Liliecilor şi Grota lui Adam s-au găsit urme vechi de locuire, datand din paleolitic. Formaţiunile muntoase din zonă sunt foste recifuri coraliere ale Mării Thetis.

_IGP2710-2

2.

Manastirea Casian

_IGP2634-2

3.

Cheile Dobrogei

_IGP2704-2

4.

_IGP2716-2

5.

_IGP2719-2

6.

Platforma Petromidia

_IGP2770-2

About me

My photo
"A ship in port is safe, but that's not what ships are built for." – Grace Murray Hopper

Archive

Search This Blog