Friday, February 18

Noul Kia SOUL - SUV cu atitudine

Definit a fiind entry-level-ul gamei SUV, coreenii de la Kia vin cu o oferta interesanta atat pentru cei ce nu se simteau atrasi pana la acest moment de aceasta clasa cat si pentru cei ce erau la o oferta distanta de a deveni posesori ai unui Sports Utility Vehicle.

Este prezentata ca fiind o masina foarte sigura avand in dotarea standard 6 airbaguri, ABS, ESC si alte optiuni precum AC, sistem de sunet performant, conexiuni AUX si USB. Ce m-a entuziasmat pe mine este ca oferta vine cu 7 ani garantie!

In stadiul incipient al review-ului mi-a fost dificil sa imi fac o idee simpla si clara despre Kia Soul intrucat este un autoturism nonconformist avand insumate mai multe stiluri vizuale in acelasi pachet, iar tinuta de drum este cu totul altceva decat sugereaza designul la prima vedere.

Daca inainte sa urci in ea iti lasa impresia unui SUV adresat familistilor carora le place sa retraiasca in concediu emotiile curbelor taiate in conditii de siguranta pe Transfagarasan; atunci cand m-am suit la volan elementele interiorului m-au trimis cu gandul in cu totul alta parte. Intrucat masina vine cu un sistem audio cu 6 difuzoare (4 in usi (cu 2 tweetere), 1 in partea superioara a consolei centrale plus subwoofer in portbagaj), linie de leduri ce inconjoara difuzoarele din fata care se aprinde in tandem cu bass-ul, o consola indeajuns de cool cu aux-in, usb, control pe volan, toate astea plus cateva spatii de depozitare te duc la gandul ca acea masina ce trebuie sa contina un grup de prieteni voiosi ce gonesc in drum spre mare cu placa de surf deasupra.

Pentru clasicii convinsi vestea buna e ca toate aceste detalii sfidatoare la adresa atitudinii lor sobre pot fi ignorate pentru ca atmosfera poate fi redata pana la urma si de imitatia de piele partiala de pe consola usilor in timp ce priviti limita de viteza prin ecranele a caror margine cromata iti readuc permanent in fata stilul clasic. Scaunele au si ele o forma interesanta, pot fi cele ce iti dau incredere in tine atunci cand abordezi drumurile dintr-o provinciae bavareza in viteza sau poti sta relaxat pe melodiile Creedence Clearwater precum un sofer pe care nu il mai surprinde nimic.

Din pacate pentru cei din urma constructorii au proiectat o tinuta de drum sportiva., iar masina surprinde constant. Desi cei de pe bancheta au pierdut de mult numarul zdruncinaturilor datorate suspensilor foarte tari, soferul este in extaz pentru ca directia electrica este una destul de inteligenta, volanul se intareste atunci cand trebuie, iar masina raspunde la comenzi neasteptat de bine. Nu te lasa sa uiti ca esti la volan, te indeamna la o implicare activa si iti poti redefini stilul relaxat de condus.

Comenzile sunt puse intr-o ordine logica si foarte accesibila soferului ce nu trebuie sa acorde prea multa atentie cautand butonul vreunei functii de altfel simple.

Aceasta masina necesita o atitudine pozitiva, altfel risti sa fii deranjat de detalii neconcordante precum ecranele cromate versus difuzorul mare pus in mijlocul bordului. Trebuie sa fii flexibil si energic, in interior trebuie sa fie atmosfera, ai restul elementelor necesare la indemana. E o masina cool, tinereasca, iar cat de economica este veti concluziona voi in detaliile tehnice modelului testat (1.6 GSL - Benzina) :

Motor
Capacitate cilindrica
1591
Putere maxima (CP / rpm)
124 / 6.300
Cuplu maxim (Nm / rpm)
156 / 4.200
Transmisie
MT
Suspensie fata
McPherson w/coiil spring & Gas shock absorber
Suspensie spate
Torsion axle & Gas shock absorber
Emisii CO2 (g/km)
Euro 4






Dimensiuni
Lungime, Latime, Inaltime (mm)
4105 / 1785 / 1610
Ampatament (mm)
2550
Ecartament fata / spate (mm)
1570 / 1575
Capacitate rezervor (litri)
48
Volum portbagaj (l)
340

Performante - Cutie manuala
Viteza maxima km/h
178
Acceleratie 0 - 100 km/h (s)
11




Consumuri
Combustibil
Benzina
Ciclu urban / extra urban / mixt (l/100 km)
7.9 / 5.7 / 6.5
Emisii CO2 (g/km)
153

Desigur, exista si o alternativa Diesel (1.6 DSL) :

Motor
Capacitate cilindrica
1582
Putere maxima (CP / rpm)
115 / 4.000
Cuplu maxim (Nm / rpm)
260 / 1.900~2750
Transmisie
MT
Suspensie fata
McPherson w/coiil spring & Gas shock absorber
Suspensie spate
Torsion axle & Gas shock absorber
Emisii CO2 (g/km)
Euro 4


Dimensiuni
Lungime, Latime, Inaltime (mm)
4105 / 1785 / 1610
Ampatament (mm)
2550
Ecartament fata / spate (mm)
1570 / 1575
Capacitate rezervor (litri)
48
Volum portbagaj (l)
340
Performante - Cutie manuala
Viteza maxima km/h
178
Acceleratie 0 - 100 km/h (s)
11.6


Consumuri
Combustibil
Diesel
Ciclu urban / extra urban / mixt (l/100 km)
6.3 / 4.6 / 5.2
Emisii CO2 (g/km)
137
1.

_IGP2918

2.

_IGP2917

3.

_IGP2975

4.

_IGP2999

5.

_IGP2931

6.

_IGP2943

Mai multe fotografii (ctrl + click) :


























-----




No comments:

About me

My photo
"A ship in port is safe, but that's not what ships are built for." – Grace Murray Hopper

Archive

Search This Blog