Sunday, February 27

Chevy Spark - un moft atractiv

wm_IGP3020

Cele mai frumoase amintiri din calatorii le am alaturi de prima mea masina, un Matiz albastru-metalizat cu floricele frumoase pe el :) La sfarsitul anilor de facultate in care adunasem mii de km cu trenul in aproape toata tara, ideea de a avea un astfel de model care sa imi ofere libertatea orarului si a traseelor in calatorie devenea din ce in ce mai realizabila.
Scoala de soferi cu tot cu examen s-a finalizat in max 1 luna dupa care ai mei mi-au facut aceasta bucurie ajutandu-ma sa realizez achizitia. Am cumparat masina la aprox 36 de mii km intr-o stare grozava de la .. tot un politehnist :)), cu acesti bani el urma sa isi cumpere un Megane RS ceea ce a si facut.

Dupa licenta soselele tarii au devenit terenul nostru "de joaca", in cateva saptamani Matizul ne-a plimbat din cele mai nordice zone ale Maramuresului pana in podisurile inalte ale Dobrogei sau serpentinele din Poiana Brasov. Pentru doi oameni a fost mijlocul de deplasare optim, avand un consum intre 4,5-5 extraurban si chiar daca rucsacii nu incapeau integral in portbagaj, bancheta din spate purta restul bagajelor cu placere :D
Printre momentele amuzante cu buburuza albastra se afla si cel in care dadeam muzica nu foarte tare iar cele 4 difuzoare decente Xplod transmiteau vibratii in usi incat oglinzile laterate deveneau aproape inutilizabile :D

Si asa ne-am plimbat cu Matizelu cam toata tara, iar cand a venit timpul service-ului am ramas uimit sa constat ca in afara de filtre si ulei nu am avut absolut nimic altceva de schimbat la el. (elemente de directie sau suspensie). Este o masina ieftina, fiabila si rezistenta pt o viteza recomandata de 100-110 km/h. Ca sa nu neglijam cascadorii rasului de pe sosele trebuie sa mentionez ca masina poate atinge si 140 km/h dar stabilitatea directiei este afectata cu atat mai mult cu cat intervin factori externi precum vant sau masini de tonaj mare ce vin din contrasens cu viteza, iar siguranta soferului si a pasagerilor devine incerta.

Plecand la drum cu noul Chevy Spark emotia anilor de studentie mi-a revenit in suflet. Modelul testat (LT) are un motor voinic de 1,2 16V - 81 CP o cutie manuala cu 5 trepte si o multitudine de dotari precum ESP, Climatronic, 6 airbaguri, 4 difuzoare, Radio-CD-MP3 cu Aux in si USB, CB, Volan si schimbator imbracate in piele, iar lista continua. Un pic cam mult pentru un Matiz mai evoluat, dar avand in vedere pretul de 11.101 E optiunile pot fi un motiv justificabil pentru cei ce vor sa o faca cadou sotiei sau sunt doar fermecati de frumusetea modelului.

Nu s-au schimbat multe de la primul model, garda la sol a ramas cam aceeasi, stabilitatea s-a imbunatatit un pic, iar puterea motorului de 1,2 fata de cel al primului model de 800 cmc face o usoara diferenta desi cea esentiala ramane in dotarile ce sporesc siguranta (ABS, ESP si cele 6 airbaguri). Nu este de neglijat nici servodirectia care pe mine personal nu m-a lasat nici un moment sa uit ca sunt la volanul unei buburuze. Linia modelului initial s-a pastrat insistent chiar daca lucrurile au evoluat din motive de marketing sau siguranta.

wm_IGP3075

Se pare ca elementele principale precum pret de achizitie mic si costuri de intretinere reduse ce erau asimilate de catre posesori sau pasionati conceptului de Matiz tind sa devina amintiri si asta pentru ca desi Spark este o masina de oras economica cu elemente ce atrag priviri si trezesc invidii, pentru pretul de achizitie masinuta poate fi considerata un moft frumos sau ..un cadou :)

wm_IGP3039

Mai multe fotografii (ctrl + click) :















4 comments:

Doru Oprişan said...

ce de ecrane au aparut :) E interesant interiorul, dar ca aspect exterior si dimensiuni, prima generatie de Spark rulz! Ma impac foarte bine cu bordul meu pe mijloc :D

Dan said...

Ioi, ioi, ioi...! Ce frumos merge la el... Hat, very nagy beautiful estem.
Jó utat, domnu draghe!

Octavian-Andrei Brezean said...

si sa te plimbe sanatos in continuare Dorule! :) interesant bordul pe mijloc, chiar discutam recent asta cu un alt posesor :)

Danutze pe vremea cand ma dadeam cu nemtoaicele adn-iste pe cararile Jacodului matale conduceai albastrica inflorata cu nr de bucuresti sa te dai rotund, acu nu-ti mai place domnule draghe :))

Andor Marton said...

Te reprofilezi maestre pe fotografie auto? Renunti cumva la "oamenii saritori"? :D

About me

My photo
"A ship in port is safe, but that's not what ships are built for." – Grace Murray Hopper

Archive

Search This Blog