Friday, January 21

Veliko Tarnovo

De cand Romania a intrat in UE probabil ca majoritatea v-ati acomodat cu imagini din fosta capitala istorica a Bulgariei si nunumai, iar accesul din Sudul Romaniei este destul de usor, zona fiind mai aproape de Bucuresti decat Brasovul cu o diferenta mica de km.
Fiind vizitata de romani din ce in ce mai mult, abordarile diferite atat in imagini cat si in descrieri i-au adus un plus in dezvoltarea constanta a regiunii. In acea zona nu se afla doar orasul Veliko Turnovo ci si sate ce poarta embleme reprezentative regiunii fie prin frumusetea formelor de relief, fie prin atmosfera incarcata de istorie.

Asadar nu o sa ma stradui sa refac descrieri ce le puteti gasi deja sintetizate pe Wiki despre oras, o sa va prezint cateva imagini si cuvinte despre o dimineata superba in care am luat drumul orasului Veliko Tarnovo alaturi de prieteni dragi.

Nu odata mi-a fost dat urechilor sa aud in Romania fel de fel de prejudecati primitive referitoare la faptul ca Bulgaria este „tara castravetilor murati, a serviciilor hoteliere de slaba calitate, a oamenilor cu ceafa lata care atunci cand vor sa spuna „da”, spun „nu”, si invers, a raketilor care jefuiesc autocare sau a politistilor corupti care impun amenzi nemeritate turistilor romani.” Cam aceasta este imaginea la nord de Dunare; insa cei ce totusi au caracterul sa isi exprime parerile abia in momentul in care acorda credit unui loc/om pentru a-i cunoaste inainte nu au fost cu siguranta dezamagiti. Totul pleaca de la o presupusa rivalitate, iar avand in vedere ca majoritatea turistilor prefera tara vecina ca si destinatie e de inteles intr-un fel de ce apar astfel de clisee.

Candva vlahii alaturi de bulgari cladeau la sud de Dunare al doilea Constantinopol - Tarnovgrad, inainte ca primul domnitor valah sa fie mentionat in istorie.
Era cunoscuta ca fiind o citadela plina de cultura in care regii si invatatii erau majoritari, iar cronicarii vremii l-au nimit a fiind cel mai inaccesibil si frumos oras din intreg Hemusul.

Majoritatea fotografiilor panoramice le-am facut din Cetatea Tsarevets. Ulterior am aflat ca Tarevet este una din cele mai vechi asezari umane din Europa fiind locuita inca din mileniul al 3-lea i.HR, iar in secolul al 4-lea d.HR a fost transformata intr-o fortareata bizantina. Cel mai important moment istoric a fost trait in acest loc in secolul 12 la aparitia dinastiei vlaho-bulgare a Asanestilor.

1.

veliko_1_Octavian Brezean

2.

veliko_2_Octavian Brezean

3.

veliko_3_Octavian Brezean

4.

veliko_4_Octavian Brezean

5.

veliko_5_Octavian Brezean

6.

veliko_6_Octavian Brezean

7.

veliko_7_Octavian Brezean

8.

veliko_8_Octavian Brezean

Detalii atat despre cetate cat si despre oras le puteti gasi intr-o forma bine organizata in jurnalul Dianorei, un calator pasionat de cultura si civilizatia Bulgariei.

9 comments:

Lucian (naycool) said...

Frumos... 1, 4 si 8 sunt preferatele mele :)
Obiectibul acesta era deja pe lista mea dar nu credeam totusi ca e chir asa de frumos acolo. Cu siguranta ca il trec mai spre fruntea listei de calatorii alaturi de Ivanovo :D

Octavian-Andrei Brezean said...

Multumesc colegu', inseamna ca urmatorul articol iti este dedicat :)

Ioana said...

Frumoase locuri si poze. Ultima si penultima sunt preferatele mele. Desi, de gustibus, parca mergeau putin mai inchise. :D Salutari...

Octavian-Andrei Brezean said...

Din pacate "Inchiderea" am facut-o in functie de perceptie, asa ca nu pot spune unde se afla gustibus-ul :D

Multumesc de trecere :)

Lavinia Rorich said...

Nr 1 are ceva care ma duce cu gandul la peisajele din Stapanul Inelelor... Cool. :D

Dianora Ungureanu-Maier said...

Ce zi superbă ai prins! Dar zilele astea e și mai frumos, mi-au aratat niște prieteni poze cu zăpadă. Nu cred că am timp să merg pe acolo.. dar e de vis. Mă bucur nespus de mult că ți-a plăcut. Și mersi mult de link. Și poate next time ne vedem pe undeva prin Bg. Eu mai sunt pe aici încă 3 săptămâni.

Octavian-Andrei Brezean said...

@Lavinia: si pe mine m-a fascinat cum se ridica ceata si lumina distribuita neuniform :)

@Dia: e un loc ce trebuie vazut in toate anotimpurile, la fel si imprejurimile

Va multumesc pentru vitite ! :)

simona said...

foarte faina seria din veliko, si eu imi doresc de f mult timp sa ajung pe acolo. keep up!

Octavian-Andrei Brezean said...

merita efortul, este un oras deosebit

iti multumesc :)

About me

My photo
"A ship in port is safe, but that's not what ships are built for." – Grace Murray Hopper

Archive

Search This Blog