Sunday, January 11

Moment in timp



Fiecare inghititura devenea mai chinuitoare ca cea dinainte si aerul cald din masina imi usca ochii. Amigdalele oricum erau inflamate cat doua cepe pentru ca de cand sunt mic acesta e mereu primul semn al gripei ce il preceda. Intram intr-o stare de somnolenta dupa fiecare curba luata si mai usor de Mitza, totul incepea sa fie comun cu convalescenta. Se pare ca perioada de incubatie a virusului trecuse de ceva timp desi antibioticul era lucrul non-grat care imi tinea companie constanta odata la sase ore.


Geamurile masinii se aburisera si tocmai ce zarisem o borna kilometrica ce ne anunta ca mai avem 90km pana la Oradea. Masina aluneca in directia sensului de mers pe asfaltul inghetat si de fiecare data cand ii priveam profilul lui Mitza ma lovea somnul si mai tare. Tampla imi statea sprijinita intr-un fel ciudat pe tetiera...este ultimul lucru la care m-am mai gandit. De aici am adormit cu ochii deschisi.


Cu o luna inainte avusesem o bronsita, iar acum dupa atatea zile de schi, brusc trebuia sa iau acelasi tip de medicament pe care medicul meu de familie mi l-a prescris ca avand in spectru si ceea ce aveam acum, adica amigdalita. Reactiile ciudate, eruptii, afte..etc erau acum de la antibiotic in sine si erau motivul pentru care Je devenea ipohondru. Nu stiu de ce ma apucasem sa documentez tot felul de boli cu simptome comune cunoscute in consecinta in cateva zile aveam o apasare groaznica datorita faptului ca exista sute de boli cu simptome gripale in prima perioada dupa incubatie.

In final ajung si la medic pentru analize. Rezultatele la testele de viata si de moarte iesira negative acum nu a ramas decat sa fac un exudat la gat pentru a vedea ce tip de virus am in amigdale. E o simpla amigdalita.


Dar gandindu-ma acum devenisem mai mult ipohondru decat ingrijorat cu motive de sanatatea mea. Tot ce mi se intampla era foarte normal. Poate ca am fost si stresant pentru cei din jurul meu, dar cum fecare bolnav fizic sau inchipuit are innoculata ideea ca problema lui este brusc cea mai importanta din lume si mai ales cand merge la doctor relateaza cu patos ce a zis domnu in halat alb, incearca sa respecte pentru macar cateva zile regulile alimentare, se culca precaut mai devreme si doarme preventiv la amiaza.

Orice ar fi trebuie sa ii inveselesc pe cei din jurul meu sa le arat ca sunt bine, sa incerc pe cat pot posibil contrar caderilor morale si fizice (chiar daca au fost minore, normale pe alocuri inexistente) sa imi traiesc viata, sa ma bucur de ea, de pasiuni si de activitati impreuna cu ei. Numai asa pot sa gandesc pozitiv si sa realizez ca sunt viu. Sedentarismul duce mintea intr-o stare latenta amortita care nu va crea decat frustrari, ganduri inutile si va transforma normalul in spectaculos si nu vom face decat sa traim cu impresia ca suntem bolnavi la o mica infectie si vom juca un Counter Strike ca activitate ajutatoare.
Aveti grija de voi pe frigurile astea si bucurati-va de cei dragi, de natura, de ceea ce va place sa faceti. Sanatate tuturor!


Satul Dumbrava (CJ); Cluj-Oradea, 1 ianuarie 2009

3 comments:

mina said...

Papuash Pintenash,

Iti doresc grabnica insanatosire. Nu de alta, da' muntii te-asteapta, si padurile, si toate culorile sa le prinzi si sa le surprinzi cum stii tu mai bine:) Si pentru ca se pare ca tot sunt eu "ruda cu Eminescu, soacra lui Creanga si vecina cu Toparceanu", n-o sa-l citez pe vreunul dintre ei, dar, privindu-ti peisajele hibernale din ultima vreme, imi vine a-l cita totusi pe Nichita si sa exclam "Esti atat de frumoasa, Iarna!". Si sa-mi doresc sa vad si eu paduri ninse si pudrate ca-n poveste...

ogarafgan said...

Ce muzichie faina mai! ..... si poze de poveste!
Acolo e liniste si pace acum, nu? ;)

Hai, sa fie toata lumea sanatoasa! ... si groasa :D .... imbracata, ca-i iarna, si frig, si bate vantul, de da-n viscoale-n foale :D

Laura said...

Foarte frumos mai Papuashule. Mereu cand iti privesc fotografiile raman cu ochii lipiti de monitor muult timp.

Stai o vreme la caldura ca altfel nu ai sa te faci bine si fa-ti neaparat exudatul sa vada ce se ascunde acolo dupa amigdala cu pricina.

Insanatosire grabnica!

About me

My photo
"A ship in port is safe, but that's not what ships are built for." – Grace Murray Hopper

Archive

Search This Blog