Monday, June 16

Postcards from Constanta

Acu ca tot ii promisei lui ogaritza ca voi pune in practica cateva din planurile de vacanta, m-am suit cu fata in tren si plecaram catre Constanta, acolo unde ne-am vazut cu mai multi prieteni si colegi. Am tras o distractie cum numai intre examenele din stresiune poate iesi, care este.
Ziua am iesit ca niste cartite de nisip sa facem o baie si cateva fotografii printre care ce urmeaza.

Cazinoul din Constanţa este o clădire istorică din municipiul Constanţa. Este una dintre cele mai reprezentative simbol ale oraşului, fiind construit în anul 1909 şi inaugurat în luna august a anului 1910. Se află pe faleza din Constanţa, pe Bulevardul Regina Elisabeta.


Cazinoul (pe Faleză). A reprezentat una dintre clădirile emblemă ale Constanţei. În zona în care se află astăzi mai fusese, între 1880-1902, o construcţie de lemn, o cazină, cum se numea – loc pentru spectacole de teatru, baluri, loc de recreare pentru turişti. Construcţia unui edificiu cu funcţii asemănătoare marilor cazinouri europene a început prin anul 1904.


Iniţial, planurile sunt întocmite de către cunoscutul arhitect Petre Antonescu, care proiectează o clădire al cărei stil arhitectonic se inspira din tradiţiile artei româneşti. După terminarea fundaţiilor, însă, planurile sunt schimbate, Primăria încredinţând modificarea lor unui arhitect francez, D. renard - care renunţă la principiile stilului românesc, în favoarea unui melanj de motive decorative ce încarcă şi mai mult greoiul ansamblu.


Construit (din 1908) sub influenţa cosmopolitană a cazinourilor epocii, edificiul constănţean este terminat în 1910, când este şi inaugurat (în 1912 se fac ultimele retuşuri).

Imi cer scuze pentru watermark, am sa incerc sa nu mai prelucrez fotografii la ore inumane :) .

--

Pentax K100D + Pentax Smc DA 18-55mm

3 comments:

ogarafgan said...

ce fain ai prins mirii in fatza cazinoului!
si ce lectie de cultura jenerala imi dadusi ;)

Mihai said...

Watermark-ul nu ma deranjeaza, in schimb e o umbra/obiect in dreapta jos la prima poza care imi tot atrage atentia. Ai si tu grija ca e pacat de poza aia frumoasa( doar suntem profesionisti nu ? :P )

Octavian Andrei Brezean said...

da, si pe mine ma tot sicana, dar din pacate este un instantaneu si de clonat..nu era foarte profesionist :))

About me

My photo
"A ship in port is safe, but that's not what ships are built for." – Grace Murray Hopper

Archive

Search This Blog